Aktivering i buren - Nötter

Ett tips för att aktivera råttorna när dom är i buren är att hänga upp nötter i snören. Jag brukar använda mig av valnötter då dom är jättelätta att knyta ett snöre runt. Jag tar då en hel nöt och knyter fast ett tunt snöre runt det och knyter fast den andra äden på tåden i ex burgallret eller burinredningen.
 
 
Här är en video på mina råttor när dom har får valnötter som aktivering i buren. När bliss får ner valnöten i slutet springer hon iväg med den under soffan till deras lilla "gömma".
 
Jag har rått-säkrat vår soffa för att råttorna inte ska kunna gå in under den (dom gnanger sönder tyget under soffan så dom kommer in i hålutrymmet mellan dynorna och soffans underdel, och då är det omöjligt att få ut dom) men hade glömt en liten springa i hörnet vilket dom snabbt hittade, men nu är det säkrat och slutlekt för råttorna under soffan, pust!

Kommentarer
Postat av: Mapel

Älskar när de blir sådär skogstokiga när det kommer någon annan och "stör". Super gullig video! :)

2013-02-17 @ 10:09:22
URL: http://rattboet.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0