Stronghold mot skabb

 
Mina små pluttar har tyvärr åka på skabb, inte alls kul. Har varit i kontakt med en veterinär som jag känner personligen som kunde fixa stronghold åt mig, men allt drog ut på tiden och ville inte att råttorna skulle behöva gå runt och klia sig så idag åkte jag till veterinären i alla fall. Besöket gick på 300:- sen medicinen 176:-.
 
Veterinären gav mig dock fel anvisningar angående doseringen. Blev tillsagd att ge mellan 5-14 droppar i nacken på varje djur beroende på vikt och sedan en till behandling efter tre veckor. Bland "råttfolk" sägs det räcka med en droppe i nacken på varje råtta och endast en behandling, så det är vad jag kommer att köra på! Det som är bra nu är att jag har 2 tuber med stronghold kvar ifall jag skulle få ohyra igen någon gång, då slipper jag dyra veterinärbesök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0