Bakgrund

Här kommer en sammanfattning om bakgrunden till hur och varför jag fått hem en hona med 10 bebisar.

Det kom ut en annons på blocket om att en ”råttfamilj” som bestod av en hane, hona och 10 ungar behövde nytt hem. Jag kände på en gång att jag var tvungen att hjälpa dessa stackars krabater och svarade på annonsen, dagen efter åkte jag den 2 timmar långa bilresan för att hämta dem.

Jag pratade med hon som hade råttorna och det visade sig att hon inte var den egentliga ägaren, utan att hon räddat råttorna från en plågsam död. Hon som hade råttorna, Tess kan vi kalla henne, hennes killkompis flickvän hade varit på en djuraffär för att skaffa sig en råtta, men hade fått ett nekande från djuraffären att bara skaffa en då dem är flockdjur. Då det bara fanns en hane på djuraffären så tog hon en hane och en hona (jag vet inte om hon tänkte på att dem kunde få ungar eller om affären sa något till henne om detta, eller om hon helt enkelt inte tänkte alls). Efter någon vecka tröttnade hon på råttorna och pojkvännen tog motvilligt hand om råttorna, och med ta hand tror jag det handlade om att ge dem vatten och mat. När det kom ungar in i bilden fick pojkvännen panik och ville slänga ut alla råttor i skogen. Då hade Tess som jag hämtade råttorna hos åtagit sig att hitta hem åt råttorna, för att pojkvännen tyckte att det var ”för jobbigt”.

Hanen hade hittat hem på annat håll så med mig hem fick jag en hona + 10 ungar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0