En enkel lekhage

 
Har varit så otroligt svårt att släppa ut råttorna i den nya lägenheten som vi bor i nu, det är öppen planlösning överallt och finns inga dörrar förutom till badrummet. Har länge haft planer på att jag ska göra ett "plank" av plexiglas som jag kan flytta runt överallt och på så sätt kunna släppa ut råttorna på begränsad yta, men pengarna har inte riktigt funnits till det. Så nu har jag gjort en tillfällig, enkelt och billig lösning med hjälp av flyttkartonger. Har tejpat fast dom på vissa ställen och använt stora tunga skålar för att kartongerna  inte ska kunna flyttas runt. Det gick faktiskt riktigt bra och råttorna blev väldigt glada, så nu får dom springa fritt i köket!
 
Så till er som också har problem med att hitta en yta där ni problemfritt kan släppa ut råttorna, köp hem några kartonger som ni kan flytta runt och klippa i hur ni vill! Det är ju tyvärr inte så fint men det funkar bra för råttorna. Min pappa köpte dessa till mig men kan tänka mig att dom kostade mellan 20-50kr styck och jag använder mig av 3 stycken så det är väldigt billigt.

Kommentarer
Postat av: Bella

Åh vilket super tips!

Svar: Ja vart riktigt nöjd med hur enkelt det va, och att det funkar super med råttorna :)
None None

2014-02-01 @ 16:11:18
URL: http://www.nattstad.se/bella.ljungberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0